ReStory – följ dina kunder från tanke till handling

Webbapplikationen som ger producenter och återförsäljare av byggvaror insikter om hur hushållen agerar genom hela köpprocessen.
Om ReStory

Varje år  renoverar svenska hushåll sina hem för drygt 40 miljarder kronor. Marknaden är under ständig förändring – nya varumärken etableras och den framväxande e-handeln förändrar inköpsbeteendena. Därför blir insikten om hur kunden agerar allt viktigare för att försvara och utöka sina positioner.

 

ReStory ger dig:

  • Tillgång till tusentals konsumenters svar om hur de tänkt, känt och agerat i en köpprocess redovisat i en webbapplikation.
  • Möjlighet att analysera 20+ segment fördelat på åtta produktgrupper.
  • Uppdaterad statistik 6 gånger per år.
  • Möjlighet att jämföra ert varumärkes prestation i förhållande till konkurrenternas.
  • Möjlighet att följa era marknadsandelar över tid.
  • Filtrera och sortera data på varumärken och segment, samt på mängder av bakgrundsvariabler.
  • Se era kunders nöjdhet och lojalitet mätt i NKI och NPS.
ReStory kartlägger kundens agerande genom hela köpet

ReStory - underlag för rätt beslut

En gedigen förståelse för hur olika konsumentgrupper agerar ger er förutsättningar att fatta rätt beslut om:

  • Försäljningskanaler – Ska försäljningen ske via fysisk butik, e-handel eller hantverkare?
  • Kommunikationskanaler – Var inhämtar kunderna information inför sitt köp?
  • Kommunikationsbudskap – Utforma er kommunikation utifrån kunskap om kunden i de olika köpfaserna.
  • Positionering – Se era marknadsandelar och hur de förändras över tid, jämför era kunders snittköp och köpvolymer med konkurrenternas.
Exempel på branscher i ReStory

Så här genomförs undersökningen

Varje månad följer vi upp hushåll som nyligen inhandlat olika typer av produkter relaterade till hemrenovering. Undersökningen genomförs via en riksrepresentativ webbpanel som består av 2000 hushåll per år.

 

Resultatet uppdateras kontinuerligt i ett webbverktyg.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev