Ett smidigt sätt att analysera ert varumärke en gång per år
Varumärkesmätningen omfattar samtliga större varumärken på den svenska småhusmarknaden. Utöver en kartläggning av kännedom, varumärkets styrka (Brand Equity) och positionering lägger vi till ytterligare två dimensioner; marknadsandelar och medieinvesteringar. Sammantaget tror vi att det är en helhet som passar er!
Undersökningen genomförs en gång per år med leverans efter sommaren.
Metod och målgrupp
- Enkätundersökning via panelföretaget Cint.
- Intervjuer med ett representativt urval av allmänheten, samt köpare av styckebyggda småhus.
Tre paket - för att passa olika behov
Varumärkesundersökningen för småhus 2022
Den senaste varumärkesundersökningen för småhusbranschen publicerades i oktober 2022 och baseras på svar från 1248 personer ur allmänheten, 251 svar från potentiella köpare (med intentioner att bygga småhus inom den närmsta tiden) samt 884 husköpare (som byggt småhus under det senaste året).
Läs mer om rapporten eller köp den här.