Vi välkomnar vår nya kollega Jasmin Jusufbegovic!

Jasmin är dataanalytiker och kommer att arbeta med Prognoscentrets kundnöjdhetsmätningar samt varumärkesundersökningar.
Av: Prognoscentret Postat:

 

Hej Jasmin. Vem är du?
Jag är en person med stor passion för data och att hitta storyn i data som sedan blir till agerbara insikter. När man i sociala sammanhang får frågan vad man jobbar med är det alltid en utmaning att ge ett intressant och minnesvärt svar. Jag brukar svara att jag jobbar som data-detektiv.

 

Vad har du för bakgrund?

Jag har en magister i statistik och en master i nationalekonomi. Jag kommer till Prognoscentret direkt från Curb Food, ett food-tech bolag inom dark kitchens. På Curb Food arbetade jag med CX-undersökningar i syfte att förbättra kundupplevelsen; från beställning till leverans av maten. Dessförinnan arbetade jag på Origo Group med marknadsundersökningar och med särskilt fokus på målgruppsanalyser, konkurrenter och kampanjeffekter. Jag har tidigare även arbetat på SCB och Region Östergötland med registerdata.

 

Vad gör du när du inte jobbar?

När jag inte jobbar ägnar jag en del tid åt träning. Jag har provat på många idrotter, men det jag tycks ha mest talang för är idrotter där man plågas…under lång tid. Därför blir det en hel del löpning och rodd. Kul fakta: Jag hade en intensiv period på roddmaskinen. För ett par år sedan rodde jag en miljon meter på drygt fem månader.

 

Och slutligen, vad kommer du att arbeta med på Prognoscentret?

Som dataanalytiker kommer jag att arbeta med några av Prognoscentrets nyckelprodukter, bland annat den marknadsledande mätningen av kundnöjdhet (NKI). Därutöver ska jag även involveras i varumärkesundersökningarna. Man kan säga att en central del av mina arbetsuppgifter blir också att på ett användarvänligt sätt strukturera upp och visualisera insamlad data, både i de webbportaler som Prognoscentret erbjuder sina kunder och i form av rapporter.

Nyhetsbrev
Prenumerera på vårt nyhetsbrev